innovate and sell, around the world
case
UltiMaker is een bedrijf met Nederlandse roots. In de afgelopen jaren is het uitgegroeid tot een gigant op het gebied van 3D-printen. Met vestigingen wereldwijd en een divers productaanbod is het een organisatie die continu innoveert. En dat moet ook, om bij te blijven in de steeds veranderende wereld van 3D-printing. Het was onze taak om hen te helpen hun producten op een strakke, moderne en functionele manier te positioneren. Vier jaar geleden kwamen ze met deze uitdaging naar ons. Sindsdien hebben we hen geholpen een stijl te creƫren die resoneert met de kijker
Deze reis begon met een productie die de standaard moest zetten. We wilden het product laten zien, maar ook werken aan de branding van UltiMaker. Daarom introduceerden we een concept dat figuranten gebruikte om de boodschap over te brengen, zodat de kijker zich ermee kon identificeren. We hebben deze figuranten gecast op basis van het model van de printer: industriƫle printers en consumentenprinters.
Door het gebruik van de juiste locaties en belichting werkten we aan de merkstijl van UltiMaker. Dit, samen met passende animaties om de USP’s te benadrukken, speelde een sleutelrol in het eindproduct. Voor ons was het een passende manier om de 3D-printers in de schijnwerpers te zetten. Na deze eerste productie bleven we werken aan de standaard van het merk.
“Tot nu toe hebben onze video’s succesvol gepresteerd en volledig onze oorspronkelijke visie en doelen voor deze video vastgelegd. Tingly is een uiterst professionele en betrouwbare organisatie die in staat is om complexe projecten om te zetten in verbluffende creatieve resultaten.”
Felipe Castaneda, Creative Director