Spring naar content
Gemeente Utrecht

het belang van sport in de maatschappij

case

In de provincie Utrecht vroegen ze zich af: ‘Hoe krijgen we mensen in beweging?’ Daarom startten ze SportUtrecht: een initiatief dat sport in Utrecht faciliteert. Elk jaar reiken ze de ‘Sportprijs’ uit aan de beste sporters in de provincie. En dat vraagt om een visuele omlijsting die het belang van hun werk benadrukt.

Tijdens de conceptfase was ons doel om iets te creëren dat je zó enthousiast maakt dat je opstaat van je bureau, naar buiten gaat en begint met hardlopen. Een visueel verhaal dat kippenvel geeft en je inspireert door de talloze atleten die deze regio rijk is. Daarom kozen we dit keer voor iets abstracters. Iets dat je brein prikkelt. Iets dat raakt, maar tegelijkertijd het verhaal van SportUtrecht op een heldere manier vertelt.

Helder, maar ook poëtisch. En als je in Utrecht poëzie zegt, zeg je Tom Strik. Met onze input schreef hij een gedicht dat ons én SportUtrecht raakte. Hij creëerde de inhoud; wij maakten slechts het kader.

Met de hulp van lokale clubs, individuele atleten en professionals uit heel Utrecht maakten we een brandmovie waarin spoken word, muziek, sound design en high-end beelden samensmolten tot één dynamisch geheel. Meerdere lagen, die allemaal perfect moesten zijn. Een groots en uitdagend project met talloze figuranten, locaties en projectmanagement op verschillende niveaus. Met trots durven we te zeggen dat dit werk een van onze beste is.

De film werd vertoond tijdens de awardshow van de Sportprijs Utrecht in het Beatrix Theater en verspreid via verschillende online platforms.

Awesome! Well done; we are very happy with the result! I just spoke to the management team and the director, and they really love it

Julian van den Bosch, Communication and Campaign Marketer
office tingly foto-16
DSCF1013
versuni bts foto-6
office tingly foto-31
HycorShoot-32

drop a line