Spring naar content
Woningcorporatie De Alliantie

employee branding voor een woningcorporatie

case

Woningcorporatie De Alliantie is een van de grootste in de sector in Nederland. Een grote organisatie met veel vastgoed heeft een bekwaam team nodig. Elk lid van een dergelijke corporatie is van groot belang. Maar het vinden van geschikte vertegenwoordigers in deze krappe arbeidsmarkt kan een uitdaging zijn, ook voor De Alliantie. Nieuwe collega’s die bij de functie passen, zijn moeilijk te vinden, en om mensen enthousiast te maken in deze tijden is een simpele vacaturetekst niet genoeg. Beeldmateriaal en een oprecht verhaal geven het wat ziel. Met dit als uitgangspunt wilden wij nieuwe talenten op een warme manier betrekken.

In dit specifieke geval moesten we twee doelgroepen bedienen: nieuwe medewerkers en de bestaande medewerkers. Laatstgenoemde bleek behoorlijk relevant te zijn, omdat medewerkers die zich verbonden voelen met de organisatie eerder geneigd zijn om te blijven. Ze moeten trots zijn op hun werk, dus een merkfilm die het verhaal van De Alliantie vertelt en laat zien hoe belangrijk hun werk is, was de juiste oplossing voor het probleem van onze klant. Waarom doen ze wat ze doen en welk gevoel roept hun werk op? En bovenal, wat voor soort klanten heeft De Alliantie? Dat waren zaken die we als input gebruikten voor de merkfilm en de 15 wervingsvideo’s.

Dan de andere doelgroep: potentiele nieuwe medewerkers

We wilden graag de verhalen van andere collega’s vertellen. Wij denken dat zij de organisatie als werkgever het beste kunnen verkopen. Zij werken daar, dag in dag uit. We vroegen hen om op een realistische manier te vertellen hoe een normale werkdag er voor ze uitziet, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, alsof je er zelf bij bent. Dit hebben we omgezet in een serie van 15 video’s die je laten ervaren hoe het is om te werken bij De Alliantie.

“Geweldig! Het ziet er fantastisch uit. 

Aike De Jong, Internal Communication

Door een volledige werkdag per vacature te filmen, creëerden we meerdere video’s die vervolgens via verschillende kanalen werden verspreid. We maakten versies voor social media, de website en andere platforms. Daarnaast leverden we verschillende betaalde advertentievideo’s die via a/b-testen kunnen worden ingezet om te controleren welke video beter werkt dan de andere. Al met al creëren de video’s een gevoel van trots bij collega’s, waardoor ze zich meer betrokken voelen bij de organisatie. Dit leidde ook tot een toename van sollicitaties.

“Het is echt een geweldige video geworden, ik ben heel blij met het resultaat. Ook kwamen de diverse b-roll shots goed naar voren. Het past bij het verhaal en het is anders dan andere video’s.”

Larissa Pieplenbosch, Digital Marketer
office tingly foto-16
DSCF1013
versuni bts foto-6
office tingly foto-31
HycorShoot-32

drop a line