Spring naar content
Foot Locker

een nieuwe werkplek in hartje Utrecht

case

De Europese tak van Foot Locker verhuist naar Utrecht. En niet zomaar Utrecht, maar naar het hart ervan, naar Creative Valley. Een high-end werkplek voor meer dan 40 jonge bedrijven. Een leuke upgrade.

Het kan een uitdaging zijn om deze transformatie te visualiseren. Men heeft vragen zoals: waar is de ingang, waar kan ik koffie halen en hoe werkt het met vergader- en lunchruimtes?

Foot Locker vroeg ons om deze vragen op een creatieve manier te beantwoorden die onzekerheden over de nieuwe ruimte weghaalt en mensen stimuleert naar hun gloednieuwe kantoor te gaan!

Als je het ons vraagt, moet een nieuwe kantoorruimte bekeken worden door de ogen van een werknemer. Daarom kozen we ervoor het verhaal vanuit hun perspectief te vertellen. Met behulp van een (supercool uitziende) helm creƫerden we een Point of View (POV) video. Alsof je daar zelf bent.

Om het dynamisch en geloofwaardig te maken, vroegen we Foot Locker-collega Dilan om de hoofdrol te spelen, zodat je het echt ziet door de ogen van een Foot Locker-medewerker. Urban, leuk, cool en heel eigentijds. Alles met de juiste boodschap in gedachten.

Andere belangrijke informatie hebben we als animaties in de stijl van Foot Locker verwerkt. Daarnaast maakten we ook korte clips voor Foot Locker, zodat ze in de toekomst bijvoorbeeld gedeeld kunnen worden met een leverancier die alleen informatie nodig heeft over het logistieke gedeelte.

“Het POV-concept was een geweldige creatieve vondst. Het script bood ook een duidelijke basis. Het was fijn om te zien dat de suggesties die ik gaf, in het eindproduct zijn verwerkt. Het eindresultaat is echt indrukwekkend. Het is informatief, de tone of voice is passend, de branding is on point en het ziet er gewoon professioneel uit. Het leveren in aparte clips is ideaal.”

Rosa Van Holten, HR Foot Locker
office tingly foto-16
website selectie-1-3
website selectie-1-12
website selectie-1-7
website selectie-1-23

drop a line