Spring naar content
Gemeente Utrecht

het belang van sport voor de maatschappij

case

Laten we eerlijk zijn. Je bent minder gaan bewegen en zit nu de hele dag achter je bureau plannen te maken om te gaan sporten. Maar daar blijft het vaak bij—bij de plannen. In de provincie Utrecht is dit geen uitzondering. ‘Hoe krijgen we mensen aan het bewegen?’ vroegen ze zichzelf. Daarom zijn ze SportUtrecht gestart: een initiatief dat sport in Utrecht faciliteert. Elk jaar reiken ze de ‘Sportprijs’ uit aan de beste sporters in hun provincie. En dat vraagt om een visueel kader dat het belang van hun werk benadrukt.

Tijdens de conceptfase was het ons doel om iets te produceren dat je zo enthousiast maakt dat je wilt opstaan van je bureau, naar buiten wilt gaan en meteen wilt beginnen met sporten. Een visueel verhaal dat je kippenvel bezorgt en je laat inspireren door alle atleten in deze regio. We kozen dit keer voor iets meer abstracts. Iets dat je brein prikkelt. Iets dat raakt, maar toch op een duidelijke manier het verhaal vertelt dat SportUtrecht wilde overbrengen.

Helder, maar ook poëtisch. En als je in Utrecht poëzie zegt, dan zeg je Tom Strik. Met onze input schreef hij een gedicht dat ons en SportUtrecht raakte. Hij creëerde de inhoud; wij maakten het frame. Met de hulp van lokale clubs, individuele atleten en professionals uit heel Utrecht hebben we een merkfilm gemaakt waarin spoken-word, muziek, geluidsontwerp en high-end beelden samensmolten tot één dynamisch geheel. Meerdere lagen die allemaal perfect moesten zijn. Een groot, uitdagend project met talloze extra’s, locaties en projectmanagement op verschillende niveaus. Met trots durven we te zeggen dat dit werk een van onze beste is.

De film werd vertoond tijdens de uitreiking van de Sportprijs Utrecht in het Beatrix Theater en verspreid op verschillende online platforms.

“Geweldig! Goed gedaan; we zijn erg blij met het resultaat! Ik heb net met het managementteam en de directeur gesproken, en ze zijn er echt enthousiast over.”

Julian van den Bosch, Communication and Campaign Marketer
office tingly foto-16
DSCF1013
versuni bts foto-6
office tingly foto-31
HycorShoot-32

drop a line